Alla inlägg under april 2010

Av KekkeP - 29 april 2010 08:32


Nu har mitt kyrkopolitiska arbete börjat på allvar.


Förra helgen var jag till Göteborg på möte med kyrkomötesgruppen för Partipolitiska Obundna i Svenska Kyrkan (POSK).


Jag kryssades ju, vid kyrkovalet i september i fjol, in i Kyrkomötet (Svenska kyrkans riksdag) som ordinarie ledamot 2010-2013.


Vi som valts in för POSK hade nu trevliga dagar i Göteborg, fick träffas och bekanta oss med varandra, diskutera olika frågor och lyssna till inspirerande föreläsningar.


Vi genomförde också val av personer till de olika utskotten i Kyrkomötet.

Jag valdes in som ersättare i kyrkolivsutskottet.

Kyrkolivsutskottet behandlar alla möjliga frågor såsom undervisning, diakoni, gudstjänstfrågor, ekumenikfrågor, sociala frågor etc...

Ska bli jättespännande att sätta sig in i och försöka vara med och påverka.


Kyrkomötet öppnar i september och fram tills dess ska jag nu läsa in mig på olika ärenden, diskutera med folk, skriva motioner etc.

Ovido - Quiz & Flashcards