Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

HYFSAT LUGN SÖNDAG

Av KekkeP - 28 maj 2012 21:55


Gårdagen blev ganska lugn.


Spelade på morgonbön och ägnade sedan förmiddagen åt att förbereda en sändningsandakt som jag skulle hålla för våra sommarledare som varit här på förträff/planering i helgen.


Jag valde att, för första gången, berätta öppet om mig själv och min relation till Stiftsgården.

Det blev ganska personligt och för de flesta var det nog tankeväckande.


Många kom fram efteråt och visade sin uppskattning inför min berättelse. Kul.

Och nu är skaran som känner till storyn bakom namnet "Kekke" lite större.


Efter sändningsandakten vinkade jag av dem som skulle åka hem, och satt kvar en stund ute i solen på loggian med några som skulle stanna ett par timmar. Skönt.


Tog cykeln ner på samhället.

Åt en mjukglass på Fricks och handlade på Hemköp.


Kvällen blev lugn och skön. Välbehövligt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KekkeP - 29 maj 2012 21:36

  Idag har varit en ganska hektisk dag.   Har försökt få ett helhetsgrepp om alla medverkande; hur de ska bo, när de kommer, vilka måltider de ska äta och vilken specialkost som krävs. Har sedan kommunicerat det med Bokningen så de har koll. ...

Av KekkeP - 28 maj 2012 22:17

  Denna dag har mest bestått av jobb och lite politik.   Tog en lugn förmiddag, svarade på några mejl och några telefonsamtal.   Höll middagsbön och ägnade mig sedan åt 70-årsjubiléet.   Nu på kvällen har vi haft styrelsemöte för partif...

Av KekkeP - 28 maj 2012 22:01

  På lördag smäller det... Stiftsgårdens 70-årsfirande.   Ett evenemang som jag jobbat rätt hårt med de senaste månaderna.   Den som inte varit projektledare för ett sådant här evenemang kan nog inte riktigt föreställa sig hur mycket jobb d...

Av KekkeP - 27 maj 2012 02:38


  När allt jobb för dagen var klart gick jag ner till Gruvan där alla våra ungdomar satt och kollade på Eurovision Song Contest-finalen från Baku.   Det var lite spännande till en början.   Jag trodde hela tiden att Sverige skulle vinna, me...

Av KekkeP - 27 maj 2012 02:29

  Ikväll lirade vi med Tre Amigos på avslutningsmiddag för Grundkursen.   Tre Amigos består av mig (vanligtvis på trummor, idag på piano/sång), Hannes Tidare på bas/sång och Max Salo på gitarr/sång. Vi spelar ihop lite då och då.   Idag spe...

Ovido - Quiz & Flashcards