Alla inlägg under februari 2011

Av KekkeP - 10 februari 2011 12:59


Vid månadsskiftet mars-april skulle jag ha rest med POSK's kyrkomötesgrupp till Berlin på studieresa.


När jag satt med anmälningsformuläret i förra veckan, och samtidigt hade kalendern uppslagen bredvid, så bestämde jag mig för att avstå från resan.


Det är en av mina ytterst få helt lediga veckoslut under våren och jag känner att jag verkligen måste ta vara på det.

Jag får åka till Berlin någon annan gång.

Av KekkeP - 10 februari 2011 12:56


Jag har knappt hunnit vara i Västerås någonting sedan förra våren.

I nästa vecka får jag dock äntligen hänga där en hel del.


Har möte med Västerås stifts församlingsavdelning på tisdag.


På onsdag har jag ett förmiddagsmöte med musikkonsulenten Hannes, där vi ska prata om eventuellt ungdomsmusikutbyte med Mocambique.


Sedan tar jag resten av veckan ledigt och stannar i Västerås några dagar.


Ska bli jättemysigt!

Av KekkeP - 10 februari 2011 12:52


Har kört ytterligare en dubbelhelg.


Först hade vi Tillbergas konfirmander på läger mellan fredag och söndag.

Kul gäng!


När de reste hem på söndagen så kom tre nya konfirmandgrupper som vi körde ett temaläger med mellan söndag och tisdag.

Konfirmanderna var från Västra Storsjöbygdens, Filipstads och Åhls församlingar.

Jättemysiga ungdomar och det blev ett superfint läger.


På tisdagen åkte konfirmanderna hem och vi tog istället emot konfirmandlärare och musiker från olika församlingar i Västerås stift.

Vi körde fortbildningsdagar om musik i konfirmandarbetet tisdag-onsdag.


Senaste dagarna har jag varit extremt trött och även haft lite feber, men lyckats trycka undan det med lite Alvedon och god vilja.

Igår eftermiddag höll det inte längre, jag höll på att säcka ihop.

Så jag tog ledigt från eftermiddagens möten och cyklade hem och lade mig.


Idag är jag ledig och laddar inför helgens jobb med Grundkursen.

Av KekkeP - 2 februari 2011 13:44


Inom ramen för Svenska Kyrkans Grundkurs ska vi göra en del bokreflektioner.


En av uppgifterna kallas för "motståndsboken".

Uppgiften går ut på att man ska välja en bok som på något sätt har en känsla av "motstånd"... alltså att man kanske aldrig kommer sig för att ta tag i den.


Jag kunde ha valt en enklare motståndsbok.


Jag valde nämligen Koranen, i översättning och sammandrag av Åke Ohlmarks.


För flera år sedan köpte jag den på Leanders antikvariat i Västerås.

Sen har den stått i bokhyllan och samlat damm.

Emellanåt har jag kollat lite på den, men avskräckts av såväl det tråkiga omslaget som det till synes tunga innehållet.


Men nu tog jag alltså tag i den.

Har läst den från pärm till pärm... väldigt intressant!


Däremot är det inte helt lätt att skriva bokreflektion på den.

Så det sliter jag med nu.


Reflektionen skulle ha varit inlämnad i måndags, men jag hann inte få klart den tills dess... förhoppningsvis blir den klar under dagen idag.

Av KekkeP - 2 februari 2011 13:40


Har gjort en sån där "dubbelhelg" på jobbet nu igen.


Mellan fredag och söndag jobbade vi med Leksands konfirmander som hade läger hos oss... dessutom hade vi en kyrkvärdskurs för döva på gården. Kul!


När grupperna åkte hem på söndagen, så laddade vi bara om och gjorde en ny "fredagskväll" - Malungskonfirmanderna anlände för läger söndag-tisdag. 


Sen har det liksom rullat på.


När de åkte hem igår eftermiddags (tisdag) så kunde vi ta "helg".

Ovido - Quiz & Flashcards