Alla inlägg under november 2009

Av KekkeP - 29 november 2009 22:26


Har ikväll legat och kollat på TV400-reprisen av Idol från i fredags - kvartsfinal!


Mariette åkte ut och även om jag gillar henne skarpt så var det helt rätt.


Nu återstår bara trion Calle, Erik & Tove till semifinalen nästa vecka.


Och apropå den sistnämnda...


Tove!

Helt sanslöst!

Under båda hennes framträdanden hade jag konstant gåshud.

Vilken tjej! Vilken röst! Vilken scennärvaro! Vilken stjärna!


Nu tror jag att det blir såhär...  


- Calle åker ut nästa fredag.


- Final mellan Erik & Tove.


- Tove vinner och blir en bejublad soloartist


- Erik blir musikalartist och gör kometkarriär inom den branschen

Av KekkeP - 29 november 2009 22:24


Parallellt med att jag varit huvudledare för sommarlägeråterträffen har jag även varit värd för konfirmanderna från Sigtuna som varit här på läger i helgen.


En jättemysig grupp som mest har skött sig själva.

Men vi fick bra kontakt och de verkar oerhört nöjda med sin helg hos oss. Kul!

Av KekkeP - 29 november 2009 22:16


Så åkte då barnen hem idag efter lunch.

De har varit helt underbara och så även mina hjälpledare!


Lägret blev helt klockrent!

Vi lekte, pysslade, sjöng & spelade, dramatiserade, lärde oss mer om varför vi firar advent, förberedde och genomförde en fantastisk mässa igår kväll.

Efter mässan hade vi disco.

Runt tolvslaget firade vi det nya kyrkoåret med Europe's "Final Countdown" följd av ABBA's "Happy New Year". Gott nytt kyrkoår!


Idag har vi packat och städat, "risat och rosat" lägret, skrivit snälla saker till varandra och avslutat med sändningsandakt och kramring i kapellet.


Jag är himla nöjd och det verkar onekligen som om alla barnen är det också.

Det är faktiskt lite tomt här nu utan dem. Men vi ses ju igen i sommar...

Av KekkeP - 27 november 2009 23:32


Ägnade förmiddagen åt att arrangera och förbereda inför helgens arbete;

värda konfirmander från Sigtuna och vara huvudledare för sommarlägeråterträff.


Vid 13-tiden kände jag att jag hade allting klart, så då gick jag hem och vilade.


Gick in igen vid 17-tiden och tog emot mina hjälpledare som hade kommit då.

Vi gick igenom programmet och delade upp ansvar för olika delar av lägret.


Från kl 18 började barnen rulla in.

De kommer från olika delar av Sverige och är i 11-14-årsåldern.


Klockan 19 anlände gänget från Sigtuna så jag tog emot dem, körde regelgenomgång och stämde av lite med deras ledare.


Klockan 20 drog vi igång med sommarlägeråterträffen;

namnlekar, lära-känna-lekar och en massa allmänna lekar som innehöll mycket spring (vilket onekligen fick mig att känna mig oerhört gammal och rostig).  

När vi lärt känna varann riktigt, sprungit av oss all energi och klockan var 22:30 bröt vi upp för tandborstning och pyjamaspåklädning.

Sen samlades vi igen för att mysa och läsa godnattsaga (Billy & monstret).


Nu är det godnatt! En lång dag väntar imorgon.

Av KekkeP - 26 november 2009 23:13


Började dagen med att spela på morgonbön.

Med ca 65 församlingspedagoger i kapellet lyfter taket - detta släkte kan sjunga.

Det ger lite extra krydda åt mitt jobb - härligt!


Förmiddagen vigdes åt lite planeringsmöten och powerpointskapande.


Efter att ha spelat på middagsbönen åt jag lunch med Carina Anderson som var på besök. Det var himla roligt!

Henne träffar man inte så ofta nuförtiden - det var 8 år sen hon slutade här.

Sjukt vad åren rasar iväg.

Men hon var sig lik och verkade pigg och glad - det glädjer mig.


Efter lunchen bokade jag tågbiljetter till mina hjälpledare som kommer hit imorgon för att hjälpa mig med sommarlägeråterträffen i helgen.


Därefter åkte jag ner till min nya lägenhet där jag fick en visning av lite saker som de som ska flytta ut ville lämna kvar åt mig;

- rullgardiner, en vedkorg, ett par vägghyllor och en taklampa.

Jättebra grejer och jag fick alltihop för en femhundring. It's a deal!


Ikväll har vi haft en mysig aftonbön i kapellet som bestod av mest sång... när aftonbönen var över satt jag och klinkade i vanlig ordning, varpå en hel del församlingspedagoger satt kvar och plötsligt började vi sjunga spontant.

Det slutade med att vi blev kvar en halvtimme till - alltid trevligt!

Av KekkeP - 25 november 2009 22:57


Gick upp vid 9, oförskämt trött.

Usch, jag gillar inte november.

Är alltid konstant trött och seg denna månad. Gillar inte mig själv i det tillståndet.

Skönt att vi går in i den strålande ljusbrudens och tomtens månad om ett par dagar!


Tog min räsercykel ner till ABF och lämnade igen en nyckel som jag hade lånat.

Passade på att snacka lite med sossetanterna som satt där och fikade.

Därefter gick jag till Hemköp och handlade mjölk, kaffe och Fagerströmskarameller.

Cyklade hem och åt brunch.


Sen började arbetsdagen:

- kollade mail och lyssnade av telefonsvararen

- spelade på middagsbön

- ringde ett par samtal och svarade på några mail

- hade två planeringsmöten

- listade jullåtar som jag ska bakgrundsklinka vid ett julbord på söndag

- började förbereda en PP-presentation om adventstiden riktad till 10-13-åringar

- satt i MAS (medarbetarsamling) med MBL-förhandling om nya organisationen

- övade med ungdomskören

- var kvällsvärd (hålla ställningarna när receptionen stänger)

- spelade på kvällsmässa

- satt och samtalade lite med ett gäng församlingspedagoger som är här på kurs

- gick runt och släckte och låste hela bygget


Nu är jag hemma och tänkte försöka sova fort och effektivt.

Om 7 timmar ringer klockan till en ny dag av spännande möten och aktiviteter.

Av KekkeP - 24 november 2009 22:12


Idag har jag spenderat större delen av dagen med att rensa ut, slänga bort och packa saker inför flytten nästa vecka.

Har kommit en bit, men uj så mycket jag har kvar... *suck*


På kvällen har jag hängt med Calle Norén, väldans trevligt då det är oerhört sällan man stöter på honom nuförtiden.

Förhoppningsvis kan det bli lite oftare nu, vi smider planer...

Ikväll har han underhållit barnledarfortbildningen med sin soloshow som han har kört som support till Mando Diao under deras Tysklandsturné i okt-nov.

Grymt starka låtar som förhoppningsvis kan släppas i någon form om allt vill sig väl.

Lyssna på några av hans låtar, här (källa: MySpace)


Nu är jag jättetrött och ska göra natt, så att jag är pigg och fräsch imorgon.

Av KekkeP - 23 november 2009 22:41


Vilken tur att jag bor i Rättvik...


Läste just på SVT Text om det nya rekordet på svensk bostadsmarknad:

I torsdags såldes en 1:a på 22 kvadratmeter (!) på Östermalm i Stockholm.

På prislappen stod det: 3 miljoner kronor, alltså 136.000 kr per kvadratmeter.


Grattis säger vi till den lycklige (?) köparen...


För samma pris kunde han/hon ha fått Vidablick (se här) som såldes i somras.

Ovido - Quiz & Flashcards