Alla inlägg under maj 2011

Av KekkeP - 7 maj 2011 11:18


Det har varit en hyfsat intensiv vår vad gäller jobb.


På Stiftsgården har det varit relativt fullt ös.

Konfirmandgrupper, utbildningar, påskfirande etc...


I april var jag inbjuden till Uppsala att hålla föreläsning/seminarium för blivande präster, diakoner och församlingspedagoger.

Mitt ämne var "Musiken som verktyg i mötet med människor".

Det känns som om jag hittat ett koncept där och det var uppskattat.


Västerås stift ställde upp i Företagsrocken i Västerås.

Vid deltävlingen hade jag inte möjlighet att vara med, så Stiftet hyrde in en utomstående trummis till den.

Däremot kunde jag vara med i finalen.

Det var jätteroligt och det är superbra att kyrkan syns i såna här sammanhang. Vi tävlade mot bl.a Runes Färger och AMA.

Vi tävlade under namnet "Bishop Rox" och var utklädda till biskopar.

Bishop Rox gick hem hos publik och jury, och vann tävlingen. Kul!


 

Ovido - Quiz & Flashcards