Alla inlägg under januari 2010

ROM

Av KekkeP - 22 januari 2010 11:49


Jag har alltid velat åka till Rom, och särskilt nu när jag blivit ett sådant "Änglar & Demoner"-freak (Dan Brown).


Hade seriösa planer på att boka en resa i maj när jag ska ha semester.


Men så, på senaste personalmötet, fick vi reda på att vår personalresa i vår faktiskt går till just Rom.

Så, 22-25 mars åker vi till Rom. Bara sådär. Ta-da...

Ska bli kul!

Av KekkeP - 22 januari 2010 11:42


Sen har det liksom bara rullat på;

Kyrkosångsförbundets vintermöte, konfirmander från Fagersta, ungdomsgrupp från Frösåker, grundkursen, examenshelg för musikledarutbildningen...


Jag hade PU-samtal med min chef Christer i onsdags.

Då kom vi fram till att jag ska söka Svenska kyrkans grundkurs till hösten, som jag då får göra i tjänsten.

Det börjar bli dags att få lite kött på benen (papper på mina kunskaper) och på sikt kan jag tänka mig att ta en kantorsexamen.

Men jag är inte villig att sluta jobba för att plugga på heltid.

Det får ta den tid det tar...


Vi har haft årsmöte för Rättviksvänstern och nu bildat förening på riktigt.

Jag valdes till ordförande på 2 år och vi får en bra styrelse.


Annars jobbar jag mycket tillsammans med ungdomskonsulenten Johanna Bond samt min politikerkollega Adrian Svensson (FP) i vårt projekt "Ungt Val 2010".

Det känns bra och våra idéer tas emot med öppen famn vart vi än kommer.


Jag trivs oerhört bra i lägenheten.

Har börjat komma i ordning hyfsat nu men det saknas fortfarande gardiner, taklampor och en del tavlor på väggarna. Men det kommer...

Jag har faktiskt införskaffat krukväxter så nu känns rummen mer levande.

Av KekkeP - 22 januari 2010 11:30


Fick ungefär ett dygns vila efter Sälen-äventyret, sen var det dags igen.


Mellan 2:a och 6:e januari varje år kör vi ett stort läger som vi kallar för trettonhelgslägret (helt logiskt då det slutar på trettondagen).


Trettonhelgslägret är en tradition som går tillbaka långt i Stiftsgårdens historia och fungerar som en återträff för folket som är här på somrarna.


I år kom ett 100-tal ungdomar och vi hade temat "Medeltid/Riddare".


Hela första dygnet fick deltagarna prova på att leva klosterliv.

Bön i kapellet var tredje timme, medeltida hymner, stel form...

På kvällen firade vi en katolsk mässa med mycket latin, rökelser och förstås gregoriansk sång. Kul att testa en gång såhär.

Men jag är ytterst glad åt att vi inte har på detta vis varje dag.


Resten av lägret missar jag alltid till stor del, då jag måste jobba inför balen som vi alltid har på trettondagsafton.

Jag hade anlitat Gustav på gitarr, Andreas på klaviatur och Peter på sång.

Sen sitter vi och plankar låtar och repar från morgon till kväll.

Men det blev väldigt lyckat och i år var första året någonsin som jag faktiskt kände att jag hann träffa lite annat folk än bandfolket under lägret.

Ovido - Quiz & Flashcards