Alla inlägg den 21 november 2009

Av KekkeP - 21 november 2009 23:42


Yesbox, nu är jag hemma igen efter min lilla utflykt till V-ås och Skinns'berg.


Fick ett SMS från paret som bor i, men ska flytta ut ur, min nya lägenhet där de bekräftade att de kommer flytta ut nästkommande helg (1:a advent).

Detta innebär att det nu är spikat att jag tar över den från 1:a december.

Åh, jag längtar!


Imorgon ska jag träffa Rättviks ungdomsråd en sväng runt lunch, annars är jag ledig och ska ägna så mycket tid jag kan åt att röja ur och börja packa.

Hoppas att jag är lika motiverad imorgon som nu i skrivande stund...


Nu väntar en kopp Kvällsro, sen blir det lite Dan Brown innan jag ska sova.

Av KekkeP - 21 november 2009 20:21


Av någon anledning började jag och Pia nostalgisnacka om sådan musik som man lyssnade på och diggade (åtminstone gjorde vi det) på 1990-talet.

Basement Jaxx, 2 Unlimited, NKOTB och Faith No More var några som nämndes.


Så fick jag plötsligt upp ett fragment av en låt någonstans långt bak i huvudet.

Jag lyckades få fram orden "Mu Mu Land"  samt att det skulle vara "lite Afrika", varpå Pia fick fram "Justify" och "And they're ancient"...

Vi sökte lite på YouTube och lyckades hitta den. (på YouTube finns ju allt!)


KLF med "Justified & Ancient" - vilken fortfarande visade sig vara en jättebra låt med en ascool musikvideo!

Och nog var det väl "lite Afrika" också? (fast det är ju snarare maori)


Lyssna och kolla på videon här


PS. Låten är med på albumet "The white room" som släpptes 1991 (!) DS.

Av KekkeP - 21 november 2009 19:35


Har varit i Bergslagsskogarna idag, närmare bestämt i Skinnskatteberg, och hälsat på hos min goda vän Pia.

En underbar höstdag med solsken, god mat, härligt prat och mycket skratt.


Vi packade lite picknickfika och gav oss ut till en jättemysig udde nere vid sjön där vi satt i solskenet, drack kaffe och njöt av friden.


Efter lunch gjorde vi ytterligare en liten utflykt, denna gång till Kolarbyn där vi kollade på kolarkojorna och tog en promenad genom den trollska skogen ner till den lilla sjön - himla mysigt.


Och vilken dag det varit - solsken och lagom milt.

Kändes snarare som september än som det faktiska november.

Ganska svårt att tänka sig att det nästa helg är dags för första advent.

Av KekkeP - 21 november 2009 09:00


En liten rapport från veckans matcher för mina lag på Xperteleven.com


VM-ligan:

I tisdags spelade Rättvik Rangers oavgjort 0-0 borta mot Bäckseda Rovers.

Igår fredag fick vi samma resultat, 0-0, borta mot topplaget Sporting Maputo.

Klart godkänt, min defensiva taktik höll där och målisen Jonny Jones är stabil.


Stiftsgården Masterleague:

I onsdags var det bortamatch mot Errufs FC.

Min taktik var att ligga väldigt defensivt och emellanåt kontra med långbollar.

Det gav gott resultat och Kekkez FC tog hem segern med 3-1.

Av KekkeP - 21 november 2009 08:46


Jag hade hört så otroligt mycket positivt om den nya hypen: Melissa Horn.


Förväntningarna var därför väldigt höga när hon i förrgår skulle gästa SVT's Go'kväll.


Men uj, så besviken jag blev...

Lamt, kvasidjupt, deprimerat, pretentiöst, rent ut sagt skittråkigt.


Jag blev sedan inte särskilt förvånad när jag läste att hon jobbat en del ihop med Lasse Winnerbäck som enligt mig, om möjligt, är ännu tråkigare.


Ville ge Melissa en chans till och har därför ägnat lite tid nu åt att gå runt på nätet och lyssna in fler av hennes sånger.

Men allting låter ju likadant... usch, jag blir bara trött och deprimerad.

Av KekkeP - 21 november 2009 08:29


Såg en sak idag som jag inte sett förut, åtminstone inte lagt märke till.


På min tågbiljett står det: "KEKKE PAULSSON VIT"


Hmm...


Sen slog det mig; jag hade bokat biljetten via mitt SJ Prio-kort.

Och mitt kort, som ligger på lägsta statusnivån, har färgen vit.

Om man samlar tillräckligt med poäng kan man få grått eller svart kort.


I ett svagt ögonblick kunde man nästan tro att SJ börjat ägna sig åt apartheid.


Som tur är så var det ju inte så.

Det är dock en fin symbolik i att man blir svart ju högre status man får.

Omvänd apartheid, liksom...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards