Alla inlägg den 14 november 2009

Av KekkeP - 14 november 2009 20:53


För alla oss som gett upp drömmen om att bli förbundskapten eller manager i

fotboll är det ju tur att det finns onlinespel på datorn.


Den gode Johan Linnman lockade i september med mig i en kompisliga (VM-ligan)

Xperteleven.com där jag startade laget Rättvik Rangers.

Det visade sig vara jätteroligt och första säsongen har börjat hyfsat bra.

Rangers (med hemmamatcher på "Mörksuggan Stadion") har vunnit 2 matcher och

spelat 1 oavgjord på de första 5 omgångarna.

Klart godkänt för en nykomling.


Idag startade jag en ny kompisliga parallellt med VM-ligan.

Denna liga kallar jag för Stiftsgården Masterleague och är till för människor med

Stiftsgårdsanknytning, och efter ett par timmar har vi nu 6 lag anmälda till ligan.

Mitt lag heter "Kekkez Hjältar" och delar hemmaplan med Rättvik Rangers.

Får jag in 4 laganmälningar till så kan vi snart dra igång första säsongen.

Av KekkeP - 14 november 2009 18:59


IFK Rättvik Bandy tog sig via kval upp till Allsvenskan förra säsongen.

Idag var det dags för allsvensk premiär nere i Finspång.


Hemmalaget kämpade på bra, men IFK släppte aldrig riktigt in dem i matchen.

6-3 skrevs slutresultatet till och det känns bra med en stabil start.


Nästa match är också en bortamatch, uppe i Kalix den 22:a november.


Sen jäklar... då är det dags för hemmapremiär i nya hallen på Hedslund.

Mot Tillberga (från Västerås), den 28:e november.

Av KekkeP - 14 november 2009 12:54


Yes, nu är det snart dags.

Efter 2,5 år i Svalboet har jag fått nog av att bo på jobbet.

Jag måste få lite distans mellan jobb och privatliv.


Så om ett par veckor (i början av december) går flyttlasset.


Nya adressen blir korsningen Skolgatan/Knihsgatan.

En jättehärlig 4:a på 84 kvadrat, öppen spis och badkar.

Fönster ut mot Folkmusikens Hus och Wasabion. Perfekt!

Av KekkeP - 14 november 2009 11:53


Har just avslutat en intensiv jobbperiod nu, 4 helger i rad.

Mycket spännande möten, kurser, seminarier och läger på Stiftsgården.


En av höjdpunkterna var förstås besöket av den palestinske prästen Imad Haddad

från Betlehem, som var på Stiftsgården förra veckan.

Oerhört intressant människa med budskapet "Riv murar, bygg broar".


Nu i helgen är jag ledig, men har också gått och blivit sjuk.

Så det blir till att ligga hemma med mysbyxor och inte göra särskilt mycket.


Av KekkeP - 14 november 2009 11:35


Gör ett nytt försök, startar från scratch med en ny blogg.

Korta och koncisa inlägg med vardagsberättelser och tankar om allt möjligt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards