Alla inlägg den 26 maj 2012

Av KekkeP - 26 maj 2012 17:38


Efter att ha spelat på konfirmationen i Rättviks kyrka sprang jag på Magnus.

Han satt och hängde på loggian i solen.

Jag erbjöd lunch och han accepterade erbjudandet.


Vi gick hem till mig och grillade kött. Gott och trevligt!


Därefter har jag repat lite med mina kollegor Max & Hannes i Tre Amigos.


Sedan spelade jag på en mässa i Enhetens kapell.

Det var avslutningsmässa för Grundkursen som varit hos oss en helg per månad senaste året.

I denna mässa var det också en av deltagarna som konfirmerade sig.

Fint med vuxenkonfirmation också! 

Av KekkeP - 26 maj 2012 14:31


Jag har jobbat i Rättvik med konfirmander från hela landet i många år.

Men aldrig med Rättviks församlings egna konfirmander.


I år har de dock anlitat mig att jobba med musiken i konfirmandernas redovisning.


Jätteroligt!

Jag har träffat dem vid två tillfällen och idag var det konfirmationsdags.


Jättefina var de i sina folkdräkter!


 


Redovisningen var rätt kreativ med ett starkt drama med en hel del musik.

De sjöng bl.a "The bad touch" (Blood Hound Gang), "Mirakel" (Björn Ranelid/Sara Li).


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards