Direktlänk till inlägg 3 september 2010

POLITIK

Av KekkeP - 3 september 2010 11:40


Även i politiken känner jag medvind just nu.

Såhär i valtider går istortsett all min fritid åt till just politiken.


Vi har en stark lista i kommunvalet, ett starkt valmanifest och får faktiskt en hel del utrymme i lokal media nu inför valet.


Som förstanamn på listan är jag dessutom med i en hel del olika paneldebatter, utfrågningar och andra aktiviteter.


I måndags var jag och träffade Rotary, presenterade och diskuterade vårat valmanifest och vad vi vill med Rättvik.

Det var oerhört intressant och blev ett trevligt samtal.


I onsdags sände Radio Dalarna sitt program "Valextra" från Rättvik.

Alla fullmäktigepartier deltog med en representant och vi diskuterade framförallt äldreomsorgen och kommunens organisation.

Jag gav tydliga och raka besked om vart jag och Vänsterpartiet står, bl.a. nej till privatiseringar, nej till licensjakt på varg och ja till höjning av bensinpriset.


På kvällen samma onsdag var vi inbjudna till Furudal av en grupp lokala entusiaster som ville veta vad de olika partierna vill göra för landsbygden.

Ett fint samtal i god ton, och vi visade oss vara överens i det allra mesta.


Igår kväll, torsdag, hade "Nätverket för bra äldreomsorg" bjudit in alla toppkandidater till debatt på Kulturhuset.

Här var vi inte lika överens.

De olika alternativen framstod ganska tydligt och det blev stundtals hett.

Jag & miljöpartisten Paul Rimmerfors rev ned starka applåder när vi lyfte fram vår linje att äldreomsorgen ska satsas på och att det måste få kosta.

Centerpartiets & Folkpartiets linje om att öppna för privatiseringar var inte lika populär, kan man väl ganska lugnt säga.


Så, det rullar på... spännande är det.

I nästa vecka väntar nya sammandrabbningar att se fram emot.  


Det märks att vi närmar oss valet nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KekkeP - 29 maj 2012 21:36

  Idag har varit en ganska hektisk dag.   Har försökt få ett helhetsgrepp om alla medverkande; hur de ska bo, när de kommer, vilka måltider de ska äta och vilken specialkost som krävs. Har sedan kommunicerat det med Bokningen så de har koll. ...

Av KekkeP - 28 maj 2012 22:17

  Denna dag har mest bestått av jobb och lite politik.   Tog en lugn förmiddag, svarade på några mejl och några telefonsamtal.   Höll middagsbön och ägnade mig sedan åt 70-årsjubiléet.   Nu på kvällen har vi haft styrelsemöte för partif...

Av KekkeP - 28 maj 2012 22:01

  På lördag smäller det... Stiftsgårdens 70-årsfirande.   Ett evenemang som jag jobbat rätt hårt med de senaste månaderna.   Den som inte varit projektledare för ett sådant här evenemang kan nog inte riktigt föreställa sig hur mycket jobb d...

Av KekkeP - 28 maj 2012 21:55

  Gårdagen blev ganska lugn.   Spelade på morgonbön och ägnade sedan förmiddagen åt att förbereda en sändningsandakt som jag skulle hålla för våra sommarledare som varit här på förträff/planering i helgen.   Jag valde att, för första gången...

Av KekkeP - 27 maj 2012 02:38


  När allt jobb för dagen var klart gick jag ner till Gruvan där alla våra ungdomar satt och kollade på Eurovision Song Contest-finalen från Baku.   Det var lite spännande till en början.   Jag trodde hela tiden att Sverige skulle vinna, me...

Ovido - Quiz & Flashcards