Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

REGN, VÄNNER & TRÄNING

Av KekkeP - 30 juni 2010 23:19


Imorse promenerade jag till jobbet (cykeln stod uppe på Stiftsgården) och efter ca 200 meter började regnet ösa ned.

När jag väl kom fram till Stiftsgården var jag dyngsur.


Morgonbönen leddes utav våra volontärer som gjorde sin sista dag idag (de har varit hos oss under ett år) och istortsett hela personalen var där.

Efteråt hade vi avskedsfrukost för volontärerna med hela personalen.

Det har varit ett trevligt år och ungdomarna har utvecklats enormt mycket.


Under frukosten ringde församlingspedagogen från Rättviks församling och undrade ifall jag kunde komma ned och sjunga med deras konfirmander. Organisten Roland hade ringt och sjukanmält sig.

Så det gjorde jag...


Cyklade hem en sväng och bytte till torra kläder.


Promerade bort till församlingshemmet i strålande solsken, och sjöng med konfirmanderna i 1,5 timme.

När jag skulle gå hem igen spöregnade det, så jag var fullkomligt genomblöt när jag väl kom hem. "Raining cats and dogs"...


  


Så det var dags för dagens andra klädbyte...


Sen åkte jag upp till Stiftsgården igen för Medarbetarsamling.


Efter det kom Andrea och hälsade på.

Hon hade varit och jobbat i Mora och var nu på väg hem till Falun.

Så vi tog en kaffe och hängde en stund.


När hon åkte gick jag och Wasa ned till Stiftsgårdens lilla gym.

Vi har bestämt att vi ska peppa varandra att träna nu under sommaren.

Minst varannan dag.

Så idag har vi startat... hoppas att det håller...


På kvällen kom en massa fina människor till Stiftsgården, gamla stiftsgårdsvänner som jag inte sett på länge.

De skulle till Dalhalla ikväll (kanadensiska popbandet Arcade Fire) och passade på att hänga lite på Stiftsgården innan. 


    


Klockan 20 spelade jag på mässa i kapellet, sen var arbetsdagen slut.


Carolina är fortfarande kvar här (åker hem imorgon), så vi avslutade dagen med några avsnitt av "Friends".


Nu är jag jättetrött och ska försöka sova effektivt.

Imorgon är en ny dag... morgonbön klockan 08, pigg och fräsch! Jajemän!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KekkeP - 29 maj 2012 21:36

  Idag har varit en ganska hektisk dag.   Har försökt få ett helhetsgrepp om alla medverkande; hur de ska bo, när de kommer, vilka måltider de ska äta och vilken specialkost som krävs. Har sedan kommunicerat det med Bokningen så de har koll. ...

Av KekkeP - 28 maj 2012 22:17

  Denna dag har mest bestått av jobb och lite politik.   Tog en lugn förmiddag, svarade på några mejl och några telefonsamtal.   Höll middagsbön och ägnade mig sedan åt 70-årsjubiléet.   Nu på kvällen har vi haft styrelsemöte för partif...

Av KekkeP - 28 maj 2012 22:01

  På lördag smäller det... Stiftsgårdens 70-årsfirande.   Ett evenemang som jag jobbat rätt hårt med de senaste månaderna.   Den som inte varit projektledare för ett sådant här evenemang kan nog inte riktigt föreställa sig hur mycket jobb d...

Av KekkeP - 28 maj 2012 21:55

  Gårdagen blev ganska lugn.   Spelade på morgonbön och ägnade sedan förmiddagen åt att förbereda en sändningsandakt som jag skulle hålla för våra sommarledare som varit här på förträff/planering i helgen.   Jag valde att, för första gången...

Av KekkeP - 27 maj 2012 02:38


  När allt jobb för dagen var klart gick jag ner till Gruvan där alla våra ungdomar satt och kollade på Eurovision Song Contest-finalen från Baku.   Det var lite spännande till en början.   Jag trodde hela tiden att Sverige skulle vinna, me...

Ovido - Quiz & Flashcards