Alla inlägg den 16 februari 2010

Av KekkeP - 16 februari 2010 22:33


Igår kväll (måndag) hade vi partimöte och jag presenterade min idé om samarbete med sossarna inför mina partikamrater.

Vi hade ett bra snack och jag fick stöd för idéerna.


Ikväll träffade jag och 2 partikamrater sossarnas Rättviksordförande och presenterade idén även för honom.

Han tände rejält och ska ta med sig detta till sin partigrupp och så träffas vi i början på mars igen för att smida planer.


Tanken är att vi röda ska gå ut och erbjuda ett reellt alternativ till den borgerliga majoriteten som styrt i Rättvik på tok för länge, enligt vår mening.


Vi får se hur det går, men det känns fräscht och spännande.


  

Av KekkeP - 16 februari 2010 22:24


I helgen hade vi 2 konfirmandgrupper på gården, 1 från Skinnskatteberg och 1 från Leksand - alltid fullt ös när det är mycket ungdomar.


Jag fick dock lov att ägna mycket av helgens arbetstid till att sitta och leta efter och planka gamla (GAMLA!) schlagers...

För längesen lovade jag SPF (pensionärsförbundet) i Rättvik att jag kunde kompa deras allsångsstund vid deras Alla hjärtans dag-firande.

Det skulle vara schlagertema och jag tänkte kaxigt att "Det gör jag ju hela tiden, så det behöver jag ingen förberedelsetid för."

Men så i fredags ringde den ansvarige för att berätta vilka låtar de ville ha.

Jag hade inte hört en enda av dem...

Vi snackar 20-30-tal... inte riktigt mina årtionden vad gäller musik.

Och inte är sådana låtar riktigt lika lätta att leta upp på nätet som dagens.

Dessutom är inspelningarna ofta så dåliga att det var svårt att höra bastoner, melodi och harmonik... så det blev en riktig pärs...


På söndagen var det dags, och det gick naturligtvis bra till slut.


En av "schlagerkungarna" som skulle spelas var Ernst Rolf...

  

Ovido - Quiz & Flashcards