Alla inlägg den 8 juli 2010

Av KekkeP - 8 juli 2010 15:31


Ja, nu är P1 igång på riktigt.

Alltså period 1 på stiftsgårdssommaren (förklaras i ett tidigare inlägg).

Det har varit fantastiskt väder de första dagarna så vi har fått en kanonstart på perioden, med mycket häng och aktiviteter utomhus.

Jättefina lägerdeltagare, underbara sommararbetare och fantastiska ledare.

Det känns helt suveränt!

Imorgon reser det första sommarlägret (barn i åldrarna 10-11) hem och på måndag kommer ett nytt sommarläger (barn i åldrarna 12-13).

Efterlägret stannar tills på onsdag i nästa vecka och ersätts av ett nytt (det är två efterläger per period, så de delar på tiden).

Alla andra är kvar till perioden slutar.


Vid sidan om P1 så pågår också Musik vid Siljan denna vecka, så jag tar hand om mina tanter och gubbar och har morgonsamling med dem varje morgon.

Det är helt suveränt roligt och givande på alla sätt.

Fina människor och äkta musikentusiaster. Sådana trivs jag bra med!


Mina föräldrar har varit på besök mellan måndag och tisdag.

Efter lunch i måndags tog jag ledigt och följde med mor & far på utflykt.

Vi var till Springkällan och fikade, tog en tur till Nittsjö och till Vidablick.

På kvällen åt vi middag nere på Sjövillan innan jag var tvungen att jobba igen.

På tisdagen gjorde jag likadant. Denna gång följde jag med dem till Mora. Tanken var att vi skulle gå på Zornmuséet, men så blev det inte. Vi fikade och strosade runt lite i Mora centrum istället.

Sen åkte vi tillbaks till Rättvik och åt Rättviksglass i solskenet på Torget.

På kvällen åkte de hem till Västerås igen, men kommer åter redan imorgon.


Igår eftermiddag spelade jag och några grabbar fotboll på Stiftsgårdens plan.

Solen stekte så det blev rätt varmt.

Därmed kom mitt premiärdopp i Siljan för i år. Jag är ingen badfantast. Men igår kunde jag bara inte stå emot. Och det var faktiskt rätt skönt.

På kvällen kollade jag på fotbollen. Ser fram emot finalen på söndag.


Idag var jag trött när jag vaknade och det gråa vädret gjorde mig inte piggare.

Men jag har fått en hel del jobb gjort på förmiddagen vilket är bra.

Efter lunch gick jag och Wasa ner till gymmet och körde ett pass, vi värmde upp med lite pingis först. Men jag är så fruktansvärt stel i leder och muskler. Hoppas verkligen att det släpper snart så att det inte känns så jäkla tungt att träna.


Nu är jag hemma ett par timmar och tar igen mig och duschar.

Ska snart tillbaka och köra ett sångpass med konfirmanderna, så blir det mässa för hela gården och disco sen. Fullt ös!  

Ovido - Quiz & Flashcards