Alla inlägg den 13 december 2009

Av KekkeP - 13 december 2009 22:07


Idag har det varit en underbart fin vinterdag.

Solsken, klarblå himmel och en hel del minusgrader, underbart!


Hade tvättstugan på förmiddagen.

Är så sjukt nöjd med tvättstugan i det här huset.

Bra tider, bra maskiner, bra torktumlare, bra torkrum... suveränt!


Kl 11 hade jag bestämt träff med Sofia utanför missionskyrkan.

Hennes sambo Lotta skulle ha gäster, så Sofia ville hålla sig borta hemifrån.

Så vi gick på gudstjänsten i missionskyrkan, en härlig sådan med mycket musik.

Missionskyrkan i Rättvik är mycket trevligare än Svenska kyrkan, och jag känner mig mer hemma där - känns mer som Stiftsgården...


Efter gudstjänsten köpte vi pizza på Bella och gick hem till mig och åt.


När vi ätit och druckit kaffe cyklade vi upp till Stiftsgården där vi sedan repade och plockade ut lite låtar till en demo med sånger för dop, vigsel och begravning.


Sen cyklade vi hem igen, Sofia till sig och jag till mig.


Sen har jag haft det rätt lugnt.

Har skrivit litegrann och ätit pannkaka.


Nu har jag kollat på Agenda (obligatoriskt söndagskvällsnöje hos Kekke) och funderar starkt på att gå och lägga mig.

Av KekkeP - 13 december 2009 22:03


Lördagen spenderades på ABF, från tidig morgon till sen kväll.


Vi hade inspirationsdag/julavslutning med Rättviksvänstern.

Lena Olsson, vår riksdagskvinna från Malung, och Lonja Ek från distriktsexpeditionen kom på besök.


Vi pratade, lyssnade på Lenas berättelser om riksdagsarbete och vänsterns rikspolitik, diskuterade och gick igenom en massa frågor inför valet nästa år.


En god lunch inmundigades på Bosses.


Vi avslutade dagen med julbordsknytis och trevlig samvaro.

Himla trevligt!

Vi är ett fruktansväert skönt gäng och det känns jätteroligt inför framtiden!

Lena var också helt lyrisk och tyckte att vi var ett "glatt och positivt gäng".

Kul!

Av KekkeP - 13 december 2009 21:58


Fredagen blev lugn.


Morgonbön, mailsvar, lite notskrivning, lite inspelning, middagsbön...

Sen åkte jag hem.


Softade lite, satte upp ett par tavlor och en spegel i hallen...


Hade fått "Änglar & demoner" med posten (från cdon.com) och la mig och kollade på den medan jag knaprade ostbågar som jag inte gjort på många många år.


Ovido - Quiz & Flashcards