Alla inlägg den 13 januari 2011

Av KekkeP - 13 januari 2011 23:18



Jag har numera en fräsch och uppdaterad hemsida:


 


KEKKEPAULSSON.SE



Av KekkeP - 13 januari 2011 22:21


Efter att ha suttit hemma och läst hela dagen cyklade jag till jobbet på kvällen.


Förberedde och genomförde en aftonbön.


Hade först trott att ingen skulle komma, kanske lite husfolk bara.


Men det visade sig att många av deltagarna i de Ekoteologiska Dagar som vi håller i helgen redan hade anlänt, kvällen innan.


Så det blev en hel del folk ändå. Trevligt!


Sen minglade jag lite med gästerna och gick sen upp på kontoret, gjorde veckoplanering för nästkommande två veckor och lite annat kontorspyssel.


Nu är jag hemma, avslutar med lite Roiboos och ska snart gå till sängs.

Av KekkeP - 13 januari 2011 16:15


Har bestämt mig för att göra allt jag kan för att verkligen hänga med i Svenska Kyrkans Grundkurs nu under vårterminen.


Haft dåligt samvete för att jag inte hunnit med det riktigt under hösten.

Har inte riktigt läst allt man skulle ha läst och dessutom missat två kurstillfällen.


Så idag har jag stannat hemma och ägnat hela dagen åt att läsa den bok som vi ska göra reflektion om i helgen; Göran Skyttes "Omvänd".


En mycket intressant bok.

Skytte är en intressant person som haft en rejäl brottningsmatch genom livet - framförallt politiskt och religiöst.

Dessutom skriver han väldigt underhållande, med lagoma mängder humor och självironi - så det blir ganska lättläst.

Ovido - Quiz & Flashcards