Alla inlägg den 18 januari 2011

Av KekkeP - 18 januari 2011 22:03


Var imorse på mitt första sammanträde med Kommunstyrelsen.

Jag sitter ju bara som ersättare så jag får yttra mig, men inte besluta.


Det var ett trevligt möte och de allra flesta ärendena var vi alla överens om.


Dagordningens första punkt handlade om införande av kundvalsmodellen inom Hemtjänsten i Rättviks och Leksands kommuner.

Där kan man väl inte direkt säga att jag är nöjd med beslutet, som naturligtvis blev positivt (ur den borgerliga majoritetens synvinkel). 


I övrigt behandlades plan för framtida vindkraftparker, diverse val och en del mindre formaliafrågor... inget superhett. 


På eftermiddagen cyklade jag till jobbet.


Planerade lite, övade lite, sammanställde en powerpoint inför mässan på Fighting The Darkness i Mora på lördag, svarade på några mail...


Spelade pingis och diverse andra bollspel med volontärerna.
Svettigt och kul!




Nu ikväll har jag imponerats av Argentinas handbollslandslag som fullständigt sopade banan med Olsson/Lindgrens grabbar.

- Pinsamt, Sverige!
- Kul, Argentina!

Ovido - Quiz & Flashcards